Mi koji se nazivamo njegovim učenicima trebamo biti ruke Krista hranitelja, tješitelja, blagoslivljatelja i spasitelja. Mi smo oni koji su danas tu da nahrane one koji su gladni kruha, ali i da nahrane sve one koji su gladni ljubavi, pažnje, smisla i ispunjenja...
U ono
vrijeme: Ode Isus na drugu stranu Galilejskog, Tiberijadskog mora. Slijedilo ga
silno mnoštvo jer su gledali znamenja što ih je činio na bolesnicima. A Isus
uziđe na goru i ondje sjeđaše sa svojim učenicima. Bijaše blizu Pasha, židovski
blagdan. Isus podigne oči i ugleda kako silan svijet dolazi k njemu pa upita
Filipa: »Gdje da kupimo kruha da ovi blaguju?« To reče kušajući ga; jer znao je
što će učiniti. Odgovori mu Filip: »Za dvjesta denara kruha ne bi bilo dosta da
svaki nešto malo dobije.« Kaže mu jedan od njegovih učenika, Andrija, brat
Šimuna Petra: »Ovdje je dječak koji ima pet ječmenih kruhova i dvije ribice!
Ali što je to za tolike?« Reče Isus: »Neka ljudi posjedaju!« A bilo je mnogo
trave na tome mjestu.
Posjedaše dakle muškarci, njih oko pet tisuća.
Isus uze kruhove, izreče zahvalnicu pa razdijeli onima koji su posjedali. A
tako i od ribica – koliko su god htjeli. A kad se nasitiše, reče svojim
učenicima: »Skupite preostale ulomke da ništa ne propadne!« Skupili su dakle i
napunili dvanaest košara ulomaka što od pet ječmenih kruhova pretekoše onima
koji su blagovali. Kad su ljudi
vidjeli znamenje što ga Isus učini, rekoše: »Ovo je uistinu Prorok koji ima
doći na svijet!« Kad Isus spozna da kane doći, pograbiti ga i zakraljiti,
povuče se ponovno u goru, posve sam. (Iv 6,1-15)
Današnja
čitanja imaju dva nosiva stupa: narod koji gladuje i Boga koji ga preko svojih poslanika
hrani. S jedne strane, nama sasvim bliska i razumljiva situacija gladi,
neimaštine i nemoći, a s druge strane stvarnost koja nas poziva da joj se
povjerimo, da se u nju uzdamo, ali i stvarnost koja nam tako često izmiče –
Bog.
Prvo,
svoju glad, svoju slabost vidimo gdje god se okrenemo. Nitko od nas nije
potpuno sit. Prije svega pred očima imamo glad bezbrojnih siromaha koja je glad
u osnovnom smislu, nedostatak hrane. Za takve nigdje nema mjesta. Čak ih
nazivamo Trećim svijetom. To su oni kojih se i papa Franjo tako često spominje.
To je onaj višak u svijetu kapitalizma. No, iako je to osnovni oblik gladi,
glad na tome ne staje. Postoje i druge vrste gladi. Glad za ljubavlju, pažnjom
i – vjerujem prije svega – smislom i ispunjenjem. Druga vrsta gladi ne
mimoilazi nikoga na svijetu i svi ju ponekad osjete. Neki je nikada ne
prevladaju i ostaju u mraku odbačenosti, besmisla i praznine. Takvi ljudi su
često dosegli vrhunce onoga što čovjek u današnjem svijetu može ostvariti, ali
nešto im svejedno nedostaje. I dalje su gladni.
Drugo,
religije, vjera i osobito Biblija i judeo-kršćanski pogled na svijet nas
upućuju na to da postoji Netko tko će utažiti svaku glad. I onu za kruhom i onu
druge vrste. Divni su iskazi povjerenja koje možemo pronaći i u današnjim
starozavjetnim čitanjima. To je vjera židovskog naroda u Boga koji nikada ne
ostavlja čovjeka koji vapi – gladnoga čovjeka. Međutim, poseban trenutak u
ostvarivanju obećane utjehe koja dolazi od Boga jest pojavak Isusa Krista, Sina
Božjega. On je svojim djelovanjem i svojom riječju odgovor na zazive gladnoga
čovjeka. On uistinu siti gladne, tješi žalosne, ljubi odbačene, upućuje na Kraljevstvo
kao smisao i ispunjenje. Isus Krist jest ključ utaživanja svake gladi
čovječanstva kroz sva vremena. On svakoj hrani daje boju, okus i miris.
Mi
koji se nazivamo njegovim učenicima trebamo biti ruke Krista hranitelja,
tješitelja, blagoslivljatelja i spasitelja. Mi smo oni koji su danas tu da
nahrane one koji su gladni kruha, ali i da nahrane sve one koji su gladni
ljubavi, pažnje, smisla i ispunjenja. Kršćani koji su doduše također gladni,
žedni, goli i bosi trebaju biti bliski Gospodinu i njime nahranjeni. Osobito u
euharistijskom zajedništvu te onda zasititi gladne ovoga svijeta.
I
jest će i preostat će...