Mi ponekad postimo, a da uopće ne znamo zašto postimo, ne znamo smisao svog odricanja. Primjer sv. Franje može nam pomoći da otkrijemo pravi smisao i svrhu posta. On nije postio zato da bi postigao ili, bolje rečeno, zaslužio vječno spasenje. Njegov post bio je zapravo odgovor na Božju ljubav.
Nalazimo se u svetom vremenu korizme, u kojem smo posebno pozvani na intenzivniji molitveni život, post i djela ljubavi. Mnogi se kršćani nastoje upravo u ovom vremenu, postom odnosno odricanjem, približiti Bogu. To čine potaknuti Isusovim primjerom i primjerima svetaca. Spisi sv. Franje, kao i njegovi životopisi, svjedoče da je on bio čovjek koji je mnogo postio i druge pozivao na post. Mi ponekad postimo, a da uopće ne znamo zašto postimo, ne znamo smisao svog odricanja. Primjer sv. Franje može nam pomoći da otkrijemo pravi smisao i svrhu posta. On nije postio zato da bi postigao ili, bolje rečeno, zaslužio vječno spasenje. Znao je da se vječni život ne može zaslužiti, nego da je to dar kojeg nam je Bog darovao u Kristovoj otkupiteljskoj žrtvi na križu. Njegov post bio je zapravo odgovor na Božju ljubav koju nam je iskazao u Isusovoj muci. To nam jasno potvrđuje Legenda trojice drugova, gdje stoji: "Suzdržavao se od hrane i pića zbog uspomene na Gospodinovu muku."
Osim toga, post treba uvijek voditi produbljenju ljubavi prema Bogu i bližnjemu i oslobađati nas od sebeljublja. Nema smisla postiti ako nismo u miru s bližnjima, ili ako se bar oko toga ne trudimo. Zato Franjo opominje svoju braću: "Blago siromasima u duhu, jer je njihovo kraljevstvo nebesko! Ima ih mnogo koji, ustrajući u molitvi i dužnostima, nameću mnoge postove i žrtve tijelu, ali se zbog jedne riječi, koju smatraju uvredom svoga ja, ili jedne stvari koja im se uskrati, uznemiruju i sablažnjavaju"(Opomena 14.). Post je, isto tako, i "lijek" protiv proždrljivosti, protiv neumjerenosti.
Franjo nije postio samo u korizmi nego mnogo više. Naime, njegovi životopisi nam svjedoče da je postio više četrdesetnica kroz godinu. Prva od njih počinje s Bogojavljenjem i traje kroz sljedećih četrdeset dana. U čast sv. Petra i Pavla i sv. Mihaela arkanđela postio je posebne četrdesetnice. Isto tako, postio je od blagdana Svih svetih do Božića. No, nikada nije dopuštao post na blagdane. Jedanput se među braćom vodila rasprava o tome hoće li na Božić jesti meso, budući da je Božić te godine bio petkom. Bratu koji je tvrdio da toga dana ne bi trebali jesti meso Franjo je odgovorio: "Griješiš, brate, jer petkom nazivaš dan, kad nam je rođeno Dijete. Hoću – reče – da toga dana i zidovi jedu meso, pa kad to ne mogu, neka se njime samo namažu"(Drugi životopis T. Čelanskog).