Bog nas po čitanjima četvrte korizmene nedjelje poziva na obraćenje u novi život i borbu protiv grijeha, na prelazak iz tame grijeha u svijetlost života po Evanđelju. Ono što povezuje današnja čitanja je nov način gledanja koji je mnogo više od pukog gledanja.
To je gledanje očima vjere koje mijenja našu unutrašnjost i sveukupan odnos prema svemu što nas okružuje.U prvom čitanju iz knjige o Samuelu opisuje se pomazanje Davida za kralja.Bog upućuje Samuela u kuću Jišajevu da između osmorice njegovih sinova pomaže jednoga, onoga koga je Bog odabrao, za kralja. Samuel je očekivao da će Bog izabrati najvišeg ili najljepšeg od sinova, no On nije htio nijednoga od njih jer ne gleda kao ljudi na izgled čovjeka, nego na ono što je čovjeku u srcu, i zato izabire Davida. Čovjek ne može svojom vanjštinom prihvatiti Boga, već samo srcem može vjerovati Bogu i u Boga.
Tema života po Božjim zapovijedima i obraćenja nalazi se u drugom čitanju, poslanici Efežanima, u kojoj Pavao hrabri zajednicu u Efezu da ustraje u životu u svjetlosti i da se odrekne svih djela tame iz koje je spašena vjerom i životom po Evanđelju. Pavao od zajednice zahtjeva raskrinkavanje svega što se protivi životu po Evanđelju. Oni trebaju iznijeti na svijetlo sva djela tame da zajednica postane čista i kao takva sama bude svijetlo koje će svijetliti drugima da uvide blagoslov života po Evanđelju.
U ulomku iz Ivanova Evanđelja opisuje se Isusovo čudo ozdravljenja slijepca od rođenja kojemu Isus stavlja blato na oči i naređuje mu da u potoku opere oči. Blato i pljuvačka su simboli koji označavaju sve prljavo i nepoželjno unutar nas. Zato Isus slijepcu, kao i nama, naređuje da se opere i progledat će. Slijepac ode oprati oči jer vjeruje i, zato što vjeruje, biva spašen i ozdravljen. Kada su farizeji zapitali slijepca tko je Isus i kada je on odgovorio da je Isus prorok, napali su ga jer ih taj slijepac, grješnik od rođenja, nema pravo, govorili su, učiti tko je prorok, a tko nije. Krist, to vidjevši, obznanjuje slijepcu da je on Sin Čovječji. Slijepac to ne spoznaje, ali vjeruje u Krista, Krista koji ga je pozvao u novi život, i poklanja mu se.
Korizma za kršćane predstavlja vrijeme obraćenja, posta, molitve, prelaska iz stanja grijeha u novi život svijetla. Bog kojeg Isus naviješta je milosrdni Bog koji želi da se svi ljudi, pa i najtvrdokorniji grešnici, spase. Svima nam je potreban liječnik jer smo svi grešnici i zato bi trebali moliti Boga za oproštenje da nas kao svoje ponovno primi budući da se svojim grijesima stalno od Njega udaljujemo. Korizma je vrijeme pročišćenja i preobrazbe naših života da bi smo čisti dočekali Vazmeno bdijenje, dan svijetlosti u kojem i mi možemo svijetliti svojim životom i napokon progledati novim očima koje može darovati samo Krist ako to od njega zatražimo.